tentenverhuur voor evenementen, werk, opslag en tijdelijke huisvesting
Offerte aanvragen
Ik heb een vraag
Bel mij terug
Email
Facebook
Bericht ons
volgende

Whitepaper Tijdelijke Accommodaties & Customer Experience

Hoe een tijdelijke accommodatie een unieke klantbeleving wordt

Het toepassen van customer experience

Investeer in klantbeleving met een tentaccommodatie

Case Innovative Enterprise Conferentie - binnenkantKlantbeleving, oftewel customer experience, is niet meer weg te denken uit een huidige bedrijfsstrategie. Sterker nog, een strategie zonder een belevenis is vandaag de dag gedoemd om te mislukken.

Er is nogal veel te doen over klantbeleving, al jaren houdt dit fenomeen de gemoederen bezig. Talloze artikelen worden er dagelijks geschreven over customer experience. Daarin wordt onder andere beschreven wat de beste manier is om de klant een unieke beleving mee te geven. Een unieke belevenis creëren kan door middel van verschillende strategieën. Een van de mogelijkheden is de locatie. Een locatie is zeer beslissend tijdens de belevenis van uw klanten, het kan een evenement of festival zelfs maken of breken. Maar ook binnen bedrijfsoplossingen is de accommodatie zeer belangrijk. Een tijdelijke accommodatie is in veel gevallen de ideale oplossing om een unieke klantbeleving te produceren.

Wat is precies een unieke belevenis? Waar hecht de klant waarde aan? Algemeen bekend is dat een evenement zonder klantbeleving niet meer aanslaat. De klant wil meer, meer getriggerd worden, meer beleving. Een unieke belevenis wordt gecreëerd door een ervaring neer te zetten waar de klant nog jaren over praat.

In deze whitepaper leest u meer over customer experience en tijdelijke accommodaties.

Customer experience

Hoe ziet de klant uw merk of uw bedrijf? Dat is precies waar het om draait bij customer experience. De term ‘Customer Experience’ kan gedefinieerd worden als alle interacties en engagements die een klant met uw merk heeft. Onder alle interacties en engagements vallen een storm aan handelingen.
Waar de focus tegenwoordig veel ligt op online bij customer experience, is het juist belangrijk om de connectie tussen online en offline te maken. De locatie is hier een goed voorbeeld van.

Als voorbeeld; momenteel zien we nog steeds veel pop-up stores. Met een pop-up store wordt de interactie van online naar offline verlegd. Voor een pop-up store worden ook met de regelmaat tijdelijke accommodaties gebruikt. Onlangs heeft Tiffany & Co nog een pop-up store geopend, waarbij de klant als het ware het beroemde blauwe cadeauboxje binnenloopt.

Volgens het Loyalty rapport van de Goldsmith Universiteit in samenwerking met Adobe is ruim twee derde van de 5000 ondervraagde Europese consumenten loyaal aan een bedrijf dat inspeelt op de wensen en behoeften van de klant. Daarnaast zegt 50% diensten of producten van een bedrijf af te nemen waar ze nog nooit van gehoord hebben als er voor een goede beleving wordt gezorgd. Hieruit blijkt dat de customer experience erg belangrijk is voor de uiteindelijke afnemer.